Leta i den här bloggen

lördag 28 juni 2014

Dag 13 Storlien till södra skurdalssjön

Vi tog en sovmorgon och en halv vilodag så vi kunde vänta in vårt paket från bussgods men det hade inte kommit längre än Göteborg :-( vilket var MITT / pontus fel. Då jag sickade efter det lite för sent. 
Men. Det är inte hela världen ändå för vi hade kvar frystorkat till 6 dagar till :-)
Så vi har varit och handlat lite mer soppor,mjölk,godis och nötter.
Sänglusen vi fångat gav vi till ägaren av boendet som snabbt och lätt ville ge oss pengarna tillbaka, mycket glada för detta då de varit väldigt svårt att somna med anfallande löss i tankarna, behövde inte städa heller sen för Anticimex var påväg.
Vi började att gå igen kl 12:30. Så kvällens läger blev södra delen av skurdalssjön ca 6 km norr om Storlien. Väl frame så slog vi snappt upp tältet för vi trode det skulle börja rengna men det blev tvärtom sol och vita moln. Så nu står vi och njuter av det vackra vädret vid sjö kanten, Annie fiskar och jag / pontus sitter och tar ett bloss på pipan jag burit med mig. Så på det hela taget så är det inte illa alls.

6 km avklarade i dag 



Det är sol!! Och fin utsikt så nu njuter man för fult!

Annie passar på att fiska i det fina vädret .
Nu i kväll kan vi inte klaga på utsikten :-) och inga sänglöss heller i kväll :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar