Leta i den här bloggen

onsdag 18 juni 2014

Dag 3 rogenstugan till skedbrostugan

Idag tog vi det lugnt på morgonen. Så vi sov till halv nio och var färdiga för avmarsch kl tio.
Vi hade mätt på kartan dagen innan och kommit fram till att det var lättare att gå via käringsjö stugorna i stället för den vanliga för att den var 1km längre.
Så sagt och gjort . vi har kommit på att stigen mellan käringasjön och skedbrostugan är rätt stenig för att säga det minsta! så nu är våra fötter riktigt trötta.
Men vi kom fram till stugan och den var obemannad men öppen :-)
Så vi ska njuta i fulla drag . Varmt och gott o mjuka sängar med :-)  så vi ser fram imot en riktgt god natt.
(  dagens tips. lita inte på km antalet på fjällskyltarna dom ändrar sig hela tiden till det sämre! Mät själv )
17 km gjorda i dag .

Dag 4. Skedbrostugan till Tänndalen

Lugn morgon något så när utvilad. Idag började vi dagen mycket lugnt då vi sagt att vi inte skulle gå mer än omkring 12 km idag.
Vi delade stugan med 3 mycket trevliga filurer, av dem så kom en Schweizare från det hållet vi skulle så vi frågade honom hur rutten varit. Han sa mycket blockterräng, därför förberedde vi oss på en tuff, intensiv men kort dag.
Men den korta återhämtningsdagen blev istället den längsta vi gått hittills. Stark motvind hela dagen!
Vid 15 tiden var vi framme vid det lilla vindskyddet vi tänkt ut som lägerplats.
Vi satt där en stund och rätt som det var dök de två finländarna upp som även dem går Gröna bandet.
Efter ett tag kom vi fram till att vi ville gå lite till... Så vi gick till Tänndalen, inte så klokt kanske med tanke på att vi skulle mjukstarta.
Vi blev väl mottagna i Tänndalsvallen, sitter nu i en söt liten stuga nyduschade och mätta .
 Nu har jag(Annie) får ge upp en del av min packning till Pontus, 24 kg blev för mycket ändå.
(Dagens tips. Stressa inte, njut av dagen det är lätt att gå för långt. Vi gick 21 km idag)

Skedbrostugan blev vår mål för dagen. Riktigt mysig :-)

En riktigt träig och mossig vandrare .

Blåsigt och regn i luften. Annars fin utsikt över skedbro fjället.

Annie som är flitig och packar samtidigt som hon skriver sin dag bok .

En utsliten Annie som njuter av sängen

Vår mysiga stuga som vi fick hyra för 350 natten :-)