Leta i den här bloggen

onsdag 13 augusti 2014

Dag 53 Jäckvik till vuonatviken

Vaknade och kände mig/pontus mycket bättre i magen och jag mode inte ila längre så vi hoppades att det skulle gå bra :-) i dag effter vi ätigt frukost pitza och jordgubbes kräm :-) och betalt för oss så gav vi oss iväg på nya äventyr. För idag så skulle vi passera vår första rodd led och vår första båt led. När vi kom till rodd leden såg vi att där var två båtar på vår sida så vi behövde som tur va inte ro fram och tillbaka tre gånger utan vi kunde lämna en båt kvar på vår sida :-) effter en trevlig lunch vid en sjö där Annie plockade bär medans jag lagade mat  så gick vi den sista vägen  till båten som skulle ta oss över sjön och effter ett par timmars vandring upp och ner för fjället så var vi frame vid båten och vem skulle vi se där om inte våra tyska vänner som också går grönabandet. Dom hade inte komigt så lång som dom trode dagen förut på grund av vädret. Så vi pratade på båten över sjön och vi bästemde oss för att slå läger på sama ställe i nat så sakt och gjort. Effter ett par timmars trevligt sällskap och många skratt liger vi här i vårat tält och är redo för ännu en god natts sömn.