Leta i den här bloggen

torsdag 21 augusti 2014

Dag 67 och 68 Stalubakti till Abisko,Vilodag

Vaknade upp till fint väder och pannkaksfrukost så ingen dålig start på dagen :-) idag har vi planerat att gå hela biten till abisko så vi vet att det kommer att bli en lång dag men det går nog bra tänkte vi :-)
När vi började gå så kändes det bra i kroppen och allt rullade på bra tills vi kom förbi abiskojaure stugorna där vi åt vår middag. Efter det började det att kännas i kroppen mer och mer klockan 16:00 så var vi framme vid en lägerplats och hade ca 4 km kvar, inte så långt men fy vad trötta vi var då och efter det så var det riktigt jobbigt och lite lätt tråkigt trots att det var riktigt fin stig och natur runtomkring oss men fram kom vi till sist :-) väl framme vid abisko turiststation så betalade vi och gick för att slå upp vårat tält och när vi väll var klara med det och började fundera på att gå och laga mat så möter vi våra tyska vänner som har sin vilodag här :-) så vi pratar med dom och kommer fram till att vi ska gå och äta på restaurangen tillsammans :-) och sen följde en hel kväll med öl god mat och trevligt sällskap :-) så vi var inte tillbaka till tältet förrän klockan 23:00. Sen så trode vi att vi skulle få en riktigt skön natts sömn men det blev det inte :-( för STF abisko har lagt sin tältplats 50 m från vägen och 100 m från tågbanan där tågen tydligen måste tuta var gång dom kör förbi och lastbilschaufförerna var inte sena med att göra det samma? Så man vaknade med ett ryck var gång ett stort godståg körde förbi :-(

Dag 68 vilodag

Vaknade trötta och förbannade över att STF har lagt sin tältplats där dom lagt den. Så vi gick iväg mot frukost buffén med tanken att vi ska äta dom ur huset som hämd för en dålig natts sömn. Tydligen hade  våra tyska vänner samma ide. Och vi lyckades nästan med det för många som satt och åt kollade konstigt  när vi fyllde upp två stora tallrikar var till Max !! vi lyckades inte äta dom ur huset men vi blev jävligt mätta :-) när vi var mätta (vilket vi sedan var ända fram till 14tiden på) så gick vi och sa hej då och lycka till när dom gick iväg på sin sista etap :-) resten av dagen har vi latat oss och letat efter en karta över Norge men hittade ingen :-( så det var tur att vi fotade tyskarnas Karta innan dom gick :-) klockan 19:00 kom våran sista matdepå fram så vi packade våra ryggsäckar och sedan tog vi allt vi inte kommer att behöva den sista biten och skickade hem det med posten så nu sitter vi i camping köket och ladar våra batterier kameror med mera . Medans vi väntar på att tvätten ska bli klar :-)