Leta i den här bloggen

söndag 13 juli 2014

Dag 24 lågvattnen till övre små stens sjön

Vaknade mitt inatten av att det var ljust och att det regnade, kollade klockan och den var bara 02:30 så det var bara att somna om igen . När klockan väl ringde så hade det slutat att regna men det var fortfarande låga gråa moln överallt. Vi hade våran favorit frukost idag pannkakor Mmmmmm gott!!!!
När vi började gå kände vi att det var varm och helt vindstilla och vi svettades så det rann av oss och när vi skulle ta den första pausen så började det att regna :-( så på med regnkläderna och börja gå igen, redan efter 20 minuter så var vi helt genomvåta av svett istället, Så av med rengnkläderna  för att kunna torka lite. Vägen vi skulle gå idag skulle vara en väll markerad sommarled enligt vår karta men i verkligheten så var det en riktigt dålig markerad led och vi hittade knappt stigen, det närmaste vi kom en stig var en renstig och lite utsprida röda stena!!!! Men vi klagade inte för terrängen var helt okej att friorientera sig i. När vi kom ner under trädgränsen så skulle det ligga en stuga vid vattnet där vi skulle vika in i en dal och efter ett par km skulle det komma en sjö och en väg. Men den missade vi när vi gick inne i snårskogen, Så vi kom fram till en liten vik som hade en röd liten stuga och då gick det upp för oss att vi hade gått 2 km i fel riktning. Så vi blev lite besvikna på oss själva att vi kommit så pass fel.
Men vi visste i alla fall vart vi var så vi tog ut en ny kompasskurs och följde den tills vi kom till sjön.
Väll där var klockan 15:40 och vi brukar slå läger vid16 tiden men vi körde på tills vi var på vägen och en bit efter det så klockan hade hunnit bli 17:00 innan vi var färdiga med att slå upp tältet nere vi stranden till övre stensjön. Väl klara med allt det viktiga så slängde vi av oss dom svettvåta kläderna och tog ett bad i sjön, kallt och skönt efter en dag med övervägande sol och ingen vind. Nu är vi rena ( så rena vi kan bli ) och mätta så vi ska bara njuta av ännu en riktigt fin kväll i fjällen :-)

Mysig kväll vid sjökanten solen värmer och den jummen bris håller knott och mygg borta .
Medan vi latar oss nere vid sjön så ser vårat läger lite stökigt ut ! Och ingen hade städat upp efter oss när vi kom tillbaka hmmm vi glömde nog packa med husalfen Göran :-)