Leta i den här bloggen

onsdag 23 juli 2014

Dag 38. Tjåkkelestugorna till Ljusliden

Vaknade klockan 02:00 av att myggen attackerade mig när jag / pontus försökte att sova inne i stugan.effter 30 min så gav jag upp iden om att sova vidare i stugan och gick ut och slog upp tältet. Sen väckte jag Annie och så gick vi ut och sov vidare i tältet Zzzzzzz.
Vi vaknade sen vid klockan 07:30 utvilade och pigga :-) 
Dagens vandring har uteslutande varit i björkskog mycket vackert med alla blommor. Under dagen så har vi sett en massa ripor och även fått se en tornfalksfamilj med 4 ungar som satt på en gren vid stigen :-) 
Målet för dagen var ljusliden ca 20 km bort. Vilket också är en stuga vi komer att bo vid, men i tält! Är så trött på att bli uppäten så fort vi bor i stuga !!
Väl frame vid stugan slog vi upp tältet och sen gick vi ner och badade i sjön :-)
Till kvällsmat blev det stekta björksoppar som vi plockade längs stigen och till det blev det pasta och västerbottenost Mmmm gott :-D 

Ca 20 km avklarade i dag 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar