Leta i den här bloggen

lördag 6 september 2014

Dag 69 abisko till Pålnosstugan

Ännu en natt med tåg som tutar mitt i natten :-( men Annie hade öronproppar så hon sov mycket bättre :-) redan dagen innan hade vi bestämt oss för att ta det lugnt på morgonen så vi gick och kollade tvätten om den var torr min/Pontus tvätt var torr men Annies tvätt var lite fuktig, så vi lät den hänga lite till medans vi gick och åt frukost :-) nybakat bröd och stekt bacon och ägg röra :-D
Effter en lång frukost så var vi så vi kunde spricka :-) sen var det bara att packa kläderna ( Annies kläder blev aldrig torra ) och lägga ut lite saker på bloggen. Effter detta hade klockan hunnit bli 10:30 innan vi började att gå. Stigen har mest hela dagen följt järnvägen så inte den roligaste med förutom att det kom ett tåg i timmen så var det tyst och väldigt vacker utsikt :-) på eftermiddagen så lämnade stigen järnvägen och började vika av mot den norska gränsen. Här blev terrängen ganska jobbig med en massa upp och ner för en massa små åsar. Men detta var inte ett problem, problemet var att det inte fanns några bra tältplatser så vi gick på till klockan 17:30, då mötte vi en Norrman som vi pratade med lite och det visade sig att han skulle gå Norge på längden ( lite längre än vårt grönabandet :-) ) så vi önskade han lycka till och gick vidare i vår jakt på en tältplats. Klockan hade hunigt bli 18:30 innan vihittade en bra plats. När vi väl började att slå upp vårat läger gick det fort redan klockan 19:30 var vi klara med maten och disken så vi kröp in i tältet för att värma oss och fly undan säsongens sista mygg och knott . Så nu ska vi bara mysa och äta kanderade nöter tills vi somnar :-)

Annie sitter och skriver och njuter av utsikten :-)
Börjar se lite skabbig ut ! Men vem bryr sig :-) inte myggen dom äter på en ändå !
Vi har inte blivet knäppa det är resten av värden som har det! Eller tvärt om ?